A Hyundai Ioniq 6 All-Electric Sedan az aerodinamikát helyezi előtérbe
Akárcsak a tavalyi SUV, az idei szedán is abszolút mutatós, annak ellenére, hogy teljesen más esztétikát ölel fel. Míg az SUV az éles vonalakban és szögekben pompázott, addig a szedán az ívekről szól, és olyan összképet nyújt, hogy valószínűleg inkább egy Porschéval tévesztenénk össze, mint bármi mással. A Hyundai Ioniq 6 nem csak puszta esztétikai szempontok miatt utánozza a buborékautó kinézetét. Ehelyett az egy ívű profilja az egyik leghatékonyabb aerodinamikájú autóvá teszi, mindössze 0,21-es légellenállási együtthatóval (alig marad el az EQS 0,2-es értékétől, amivel jelenleg a világ legaerodinamikusabb sorozatgyártású járműve). Ettől eltekintve további aerodinamikai jellemzőkkel is rendelkezik, mint például aktív légterelők elől, kerékrés-szűkítők és karcsúbb digitális oldalsó tükrök, amelyek mind hozzájárulnak a hatótávolság növeléséhez. Sajnos egyelőre nem rendelkezik teljesítményadatokkal, de elképzelhető, hogy mindezek az újítások segítenek majd abban, hogy a fedélzeti akkumulátorral bőséges futásteljesítményt érjen el. Hátul ellipszis alakú, szárnyak által inspirált spoilert kap, szárnybetétekkel, enyhe csónakfarok-szerkezettel, valamint elválasztó csapdákkal a hátsó lökhárító mindkét oldalán. A Hyundai Ioniq 6 teljes egészében a jövő hónapban mutatkozik be, ezen a linken többet is megtudhatsz róla.