FAQ

Mielőtt hibát jelentenél be, vagy panaszt tennél érdemes átnézni az alábbi listát, hátha már más is rákérdezett korábban és leírtuk a választ az adott problémára:

Belépéssel kapcsolatos problémák:

Q: Nem sikerül belépnem a játék oldalra, mindig hibát jelez, miszerint egyszerre csak egy ablakban játszhatok, pedig előzőleg rendesen kiléptem a játékból. Van ötleted, hogy mi lehet a probléma?
A: A belépési hibát az okozza, hogy az Internet Explorer nem tudja kezelni a játékból való kilépést, ha az ablakot csak bezárjuk. A problémára az összes IE ablak bezárása a megoldás, utána az oldal újratöltésekor már megfelelően fog működni.
Q: Légyszí küldjétek el az X nevű felhasználó jelszavát, mert elfelejtettem!
A: Elfelejtett jelszó esetén, csakis az “elfelejtett jelszó” funkció használatát tudjuk javasolni, ami nem fogja megmondani a jelszót, de lehetővé teszi egy új jelszó beállítását annak számára, aki megkapja a kérdéses felhasználó email címére érkező leveleket (aki feltehetően a létrehozó jogos tulajdonos). A jelszavakat biztonsági okokból egyirányú titkosítással tároljuk, aminek eredményeképpen még ha akarnánk se tudnánk elküldeni, hisz az számunkra is visszafejthetetlen. Reméljük, azt mindenki megérti, hogy ha valaki kéri egy felhasználó jelszavát, azt akkor sem adhatnánk oda neki, ha tudnánk. Másnap hosszú sor állna itt, akik pont a toplistát vezető játékos jelszavát felejtették el és szeretnék, ha elmondanánk.

Profiloldallal kapcsolatos problémák:

Q: Már több napja regisztrált a toborzó linkemmel egy játékos, amit a profiloldalamon is látok, de az extra zseton nem lett még jóváírva.
A: A zseton csak akkor lesz jóváírva, ha az illető nem csak a regisztrációs adatait adja meg (név, email), hanem be is lépett utána az oldalra, majd lejátszott 500 kört összesen. Aki nem lép be az oldalra egyszer sem, arról azt gondoljuk, hogy nem gondolta komolyan a regisztrációját, esetleg a pontszerző akar nem valós emailcímekkel, csak úgy regisztrálgatni nem létező személyek nevében, hogy extra pontokhoz jusson.
Q: Hogyan tudom megváltoztatni az e-mail címemet?
A: Ha szeretnél új e-mail címet beállítani a MachoPokeres profilodhoz, lépj be a felhasználói oldaladra, majd kattints a "Profil módosítása" gombra jobb felül, a neved alatt. Itt adhatod meg az új email címedet, amit használni szeretnél. Ha ezzel megvagy, kapni fogsz egy visszaigazoló e-mailt, amiben a linkre kattintva véglegesítheted a változtatásokat.
Q: Hogyan tudom megváltoztatni a jelszavamat?
A: Ha szeretnél új jelszót beállítani a MachoPokeres profilodhoz, lépj be a játékba, majd kattints a profil módosítása gombra a jobb oldalon, a neved alatt. Itt add meg a jelszavadat kétszer. Fontos tudnod, hogya jelszavadnak minimum hat karakter hosszúnak kell lennie, ami tartalmaz kis és nagybetűt, illetve számot is! A biztonságod érdekében kódod ne hasonlítson a felhasználónevedre! Az új jelszóval kapcsolatban egy megerősítő levelet fogsz kapni tőlünk a fiókodhoz tartozó címre.
Q: Kerestem a felhasználónév változtatásának lehetőségét, de nem találtam. Mit lehetne tenni?
A: Sajnos a felhasználónév változtatását nem támogatja a rendszer, így az egyetlen módja ennek a műveletnek jelenleg az, hogy létrehozod az új felhasználót, átküldöd a zsetonjaidat a régi profilodról, és esetleg törlöd a régi profilodat. FIGYELEM! A megszerzett bónuszpontok, kitüntetések és statisztikák nem vihetőek át!
Q: Hogyan lehet egy profilt megszüntetni?
A: Ha nem látsz más megoldást, és biztosan szeretnél megszabadulni a MachoPokeres felhasználói profilodtól, kattints jobb felül a "Profil módosítása" gombra, a felugró ablakban alul a "Profil törlése" gombra. Miután megerősítetted a döntésedet az IGEN gombra bökve, küldünk egy levelet és az abban lévő linkre kattintva véglegesen és visszavonhatatlanul törlődik a profilod.

MachoPoker játékkal kapcsolatos kérdések:

Q: Elfogytak a zsetonjaim, mit tegyek?
A: Belépés után az első játékot megelőzően a Lobbyban találja mindenki magát, ahol a jobb felső sarokban az “egyenleg feltöltés” gomb megnyomásával igényelheti kezdő 1000 zsetonját. Ez a művelet később ismét alkalmazható, de két feltöltés között legalább tíz percnek el kell telnie, és csak akkor fog sikerülni, ha az egyenleg 6000 zseton alatt van. Amennyiben még több zsetonra szeretnél szert tenni, hogy magasabb tétű asztalokon tudj egyből játszani érdemes megnézned a zsetonvásárlás oldalt!
Q: A tegnapi nap folyamán pókereztem a MachoPokeren, amikor kiléptem az alkalmazásból, közel 60000 zsetonom volt. Ma bejelentkeztem, és az egyenlegem ennyivel és ennyivel kevesebb. Nem játszottam a tegnapi nap óta, így nem tudom, hogyan veszhettek el a zsetonjaim.
A: Szívesen utánajárunk bármilyen hibának a rendszerben, ez nekünk abszolút érdekünk, hogy ilyen ne fordulhasson elő, de előre is szólunk, hogy eddig mindig kiderült, hogy az illető a rendszer szerint eljátszotta a zsetonjait, vagy egy nagy all-innel vagy kisebb lépésekben, aztán kiderült, hogy tényleg nem ő, de egyik családtagja odaült a géphez játszani vagy használta az azonosítóját. Hasonló panaszokat kapunk azoktól is, akik túl egyszerű (pl. a felhasználónévvel azonos) jelszóval próbálják védeni profiljukat és kiderült, hogy valakik beléptek helyettük. A rendszer most már megköveteli, hogy jelszavaitok minimum 6 karakteresek legyenek, kis- és nagybetűk és számok kombinációjából álljanak, de ennek ellenére is össze lehet hozni olyat, ami túl egyszerű. Kerüljétek.
Q: Ha belépek egy privát asztalra, akkor mennyi zsetont vonnak le? És honnan lehet tudni a jelszót? Egyáltalán meddig él egy privát asztal?
A: Nem vonnak le semennyit. Amennyiben az asztal jelszóval védett, úgy a jelszót az asztal gazdája tudja, ezt ő adhatja meg azoknak, akiket játékra szeretne invitálni. Az asztal addig él, amíg az utolsó játékos bent ül. Megfigyelőnek szintén csak az ülhet be, aki tudja a szükséges jelszót.
Q: Az előbb vesztettem egy csomó zsetont a játékban, mert a rendszer hibásan a K párt hozta ki győztesnek az én J drillem ellen. És ez ma már nem először fordul elő! Kérem tanuljanak meg programozni és javítsák ki a hibát!
A: Ha valaki ilyen jellegű hibát találna a játék logikájában az számunkra nagyon értékes lenne, hiszen ilyen “játékszabálybeli” hiba nem fordulhat elő egy ilyen kaliberű szoftverben, tehát mi sem engedhetjük meg magunknak. Pont ezért szívesen utánajárunk bármilyen bejelentett hibának, amennyiben segítetek nekünk beazonosítani az adott játékmenetet, leosztást. A bejelentéshez feltétlenül mellékeljétek a játék bal-felső sarkából leolvasható “Aktuális leosztás:” mellett található egyedi sorszámot, a komplett hand history-t vagy egy screenshotot a képernyőről (Beállítások -> Képernyő mentése). Nemegyszer fordul elő, hogy a vizsgálat során kiderült, az illető nem vette észre, hogy a másiknak flösse van, vagy fullja, megesik. Úgyhogy kérünk szépen mindenki jól nézze meg a kártyákat, mielőtt azt állítja, hogy a rendszer rossz.
Q: Mondjátok már meg, hogy a jo ********* ***** isten ****** *****ba van az, hogy egyik nap nyerek valamennyit, a másik nap egy ki******* partit nem tudok nyerni. ******** ******** ******** telibe *********! Nézzétek meg ez hogy működik a nagyobb poker oldalakon és tanuljatok ***********! Ilyen leosztások a jo isten ****** sincsenek ******!
A: Ugye azt senki nem gondolja komolyan, hogy napi 24 órát töltünk egy hatalmas flipchart tábla előtt szivarozva a szerkesztőségben és viccesebbnél viccesebb leosztásokat találunk ki, naponta olyan párszázezres nagyságrendben. Méghozzá többségében olyanokat, amik a “nagyobb pókeroldalakon” nem fordulnak elő. Ami azt is feltételezi, hogy mi előtte (nyilván a panasztevőhöz hasonlóan) hosszasan tanulmányoztuk a nagyobb pókeroldalakat és van egy listánk azokról a leosztásokról, amik tulajdonképpen nincsenek is, mármint azokon. Azok kedvéért írjuk le, akik számára még nem világos a csavar és esetleg a kommentelő pártját fognák: a leosztások teljes lehetséges sokasága természetesen nálunk is ugyanúgy fordul elő, mint a többi pókeroldalon. A hosszú távon statisztikailag teljesen igazságos véletlenszám-generátor dolgozik a szoftver lelkében amit egyrészt se kedvünk, se időnk, sem pedig érdekünk nincs piszkálni, hogy valamilyen lapok gyakrabban jöjjenek másoknál vagy hogy valaki számára pechesebben menjen a játék. Sőt még csak figyelni sem szoktuk folyamatosan a játék menetét, hisz egyszerre több tucat asztalon szokott zajlani a játék, ezen főleg azok gondolkozzanak el, akiknek az a kényszerképzetük, hogy valaki ül ott a teremben és azt figyeli, hogy neki rosszul jöjjenek a lapok. Aki bővebben is szeretné érteni, hogy hogyan működik ez az egész nagy katyvasz és ebből hogyan következhet az, hogy egy adott leosztás egy a játékos számára esetleg pont akkor érkezzen, amikor ő nem számít rá, vagy számára hátrányos eredménnyel zajlik le, az olvasson utána az alapvető valószínűségszámítási elméleteknek. Persze a dolog úgy is működik, hogy azt gondoljuk, hogy nincsenek véletlenek, mert a történések előre meg vannak írva valahol és akár tudjuk, akár nem tudjuk előre, akkor is be fognak következni méghozzá egyféleképpen. Ezzel a feltételezéssel élve természetesen a szoftverünkben található véletlenszám-generátor is csak egy alantas eszköz, ami max. segít a sors akaratának érvényre jutni. Belátható, hogy ez esetben teljesen értelmetlen nálunk panaszt tenni, mi is csak áldozatok vagyunk.

Ezt a véletlenszám-generátort használjuk, 1024 bites seed-del:
en.wikipedia.org/wiki/Mersenne_twister

Így keverjük a lapokat:
en.wikipedia.org/wiki/Knuth_shuffle
www.onlinepokerhu.com/poker/cikk-1378-Az-online-poker-bolcsoje

Egy 52 lapos pakli lehetséges keveréseinek a száma:
52! = 8.06581752 × 1067

Összehasonlításképp: az atomok számát a megfigyelhető világmindenségben 4×1079 és 1081 közé becsülik a tudósok.
Q: Mit lehet tenni akkor, ha valaki állandóan szitkozódik játék helyett/mellett és ez már zavaró tényező?
A: Amennyiben ez tényleg súlyos probléma és zavarja a játékosok nagy részét, akkor természetesen rá fogunk szólni az illetőre, jellemzően, amikor már több panasz is érkezik. Ha ez inkább csak egyéni preferencia, akkor a felhasználó képének bal alsó sarkában található gomb megnyomásával bármikor el lehet “csendesíteni” az illetőt. Az ikon pirosra vált és ezzel jelzi, hogy az illető üzenetei nem láthatóak a számodra.
Q: A machopoker.hu websiteon letöröltem a régi képemet és újat tettem fel. Az a baj, hogy a játékban, az asztalnál még mindig a régi képet jeleníti meg. Az új kép pedig nem akar megjelenni.
A: A profiloldalatokon szereplő profilkép csak a webes felületen jelenik meg és nincs összefüggésben a játékban, az asztal mellett látható képetekkel. Azt külön lehet felölteni, cserélni a játékban a Profil menün belül a “Kép feltöltése” opcióval…
Q: Miért van néha olyan, hogy én nyerem a játszmát mégis több felé oszlik el a zseton a potból?
A: Ez a póker szabályainak megfelelően történik így. Egy példával tudom ezt a legkönnyebben elmagyarázni: All-int mondtatok és neki több zsetonja van. Ebben az esetben te csak annyi zsetont nyerhetsz el tőle amennyid van (felduplázhatod magad) de a különbözetet ő vissza kapja.
Q: Mi az az erősség, és a hatékonyság mutató?
A: Ez a két adat megmutatja, hogy mennyire rutinos, vagy éppen mákos az adott játékos, aki ellen éppen zsugázol. Az erősség az egy körben átlagosan megnyert zsetonok számát mutatja. Minél magasabb asztalon játszol, minél többet nyertél, annál magasabb ez az érték. Csak azoknál kerül megjelenítésre, akik több mint 1000 kört lejátszottak. A hatékonyság az az érték, ami a játékban feltett tétek és a megnyert zsetonok százalékos arányát mutatja, függetlenül attól, hogy milyen magas téten játszol. A MachoFactor, azaz a játékban található nyerési arány a lejátszott és a megnyert körök arányát jelzi. Érdemes figyelni ezeket a mutatókat, mivel könnyen kideríthető, hogy mennyire rutinos az asztalodnál ülő illető!
Q: Vásároltam bankkártyával/SMS-ben MachoChipet, denem írtátok jóvá a zsetonokat!
A: Tisztában vagyunk vele, hogy rettentően dühítő az, amikor a kifizetett összegért cserébe a vásárló nem kapja meg azonnal a kiválasztott terméket. Sajnos egyelőre még nem találtuk meg azt a rendszert, amin keresztül 100%-os bizonyossággal tudjuk intézni a zsetonvásárlást: időnként (évente 1-2 alkalommal) az SMS szolgáltatónk csütörtököt mond, így történhet meg az, hogy a vásárlási folyamat valahol a szolgáltatók és a MachoPoker rendszere között elakad. Ilyen esetben a rendszergazdáink természetesen azonnal nekilátnak a hiba kivizsgálásában, és igyekeznek rövid időn belül elhárítani a problémát, ám nem árt, ha küldtök nekünk egy e-mailt a segítségnyújtó címünkre, amiben leírjátok az alábbi adatokat:
  • milyen csomagot és mikor vettél?
  • milyen módon vetted a csomagot? (SMS, bankkártya)
  • mi a nickneved?
  • ha SMS-ben vásároltál, mi a telefonszámod, és milyen kódot kaptál vissza?
  • ha bankkártyával vásároltál, mi a bankkártyaszámod?